Péče o žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí nutně vyžaduje součinnost školy s dalšími podpůrnými organizacemi, které pomáhají rodinám mimo školní prostředí. Zejména jde o nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, sociálně aktivizační služby, terénní sociální pracovníky, ale i orgán sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) nebo Policii ČR. Samozřejmostí je již podpora školního stravování díky programu Obědy pro děti, který nabízí Women for Women, o.p.s. Škola také poskytuje zázemí pro doučování žáků, a to dobrovolníky ze sdružení TEMPERI, o.p.s. V oblasti předcházení školní neúspěšnosti dětí se nejvíce osvědčily pravidelné konzultace s pracovníky nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (NZDM) ohledně probíraného učiva, domácí přípravy a výchovných problémů. Při komunikaci s rodinami jsou využívány znalosti místního prostředí pracovníků NZDM nebo terénních sociálních pracovníků, kteří mají lepší vhled do problémů jednotlivých rodin. Snáze se pak díky této spolupráci hledá uspokojivé řešení. Mnoho žáků ze sociálně znevýhodněných rodin je také dlouhodobě sledováno odborníky OSPOD. U některých jde pouze o pravidelné zprávy školy o jejich prosperitě, u jiných již o vážnější sociálněpatologické jevy (agresivní chování, krádeže, záškoláctví). Bohužel se čím dál častěji vyskytuje i podezření na týrání svěřené osoby, které pak je třeba řešit i ve spolupráci s Policií ČR. Pedagogové i pracovníci ŠPP mají se spoluprací s těmito organizacemi veskrze pozitivní zkušenosti.