Personální zajištění projektu

 

Na úrovni univerzit je do projektu zapojena Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích – katedra primární a preprimární pedagogiky, katedra pedagogiky, jedná se o veřejnou vysokou školu připravující učitele všech stupňů škol, sociální pedagogy a školní psychology. Na úrovni základních škol je zapojeno do systematické podpory pět škol, na kterých v rámci inkluze pracují učitelé s romskými žáky. Partnery projektu jsou University of Iceland – School of Education a VID Specialized University – Centre for Intercultural Communication.

Klíčovými osobami projektu jsou:

doc. PhDr. Miluše Vítečková, Ph.D. (mviteckova@pf.jcu.cz) – je vedoucí katedry primární a preprimární pedagogiky, původně učitelka 1. stupně ZŠ, je certifikovaným lektorem společného vzdělávání, zároveň na částečný úvazek působí jako školní speciální pedagog/pedagogický konzultant na základní škole, kde je větší množství dětí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí; dlouhodobě se věnuje podpoře učitelů (zejména začínajících), dalšímu rozvoji kompetencí učitelů (projekty OP VK Profesní podpora pedagogů předškolního vzdělávání, OP VVV Podpora vzájemného učení MŠ), inkluzivnímu vzdělávání (členka projektu OP VVV Společně to zvládneme – efektivní podpora a spolupráce ve škole); je spoluautorkou knihy Začínající učitel v podmínkách inkluzivního vzdělávání (PF JU v Č. Budějovicích, 2020), odborného článku Vnímání jinakosti dětmi na prvním stupni základních škol (Pedagogická orientace, 2018).

Mgr. Marie Najmonová, Ph.D. (mnajmonova@pf.jcu.cz) – je vysokoškolským pedagogem, vyučuje inkluzivní didaktiku a dlouhodobě se zaměřuje na rozvoj pedagogicko-diagnostických kompetencí učitelů, v minulosti působila jako učitelka na základní škole zaměřené na vzdělávání žáků se specifickými vývojovými poruchami chování a žáky ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí; je spoluautorkou knihy Začínající učitel v podmínkách inkluzivního vzdělávání (PF JU v Č. Budějovicích, 2020), odborného článku Vnímání jinakosti dětmi na prvním stupni základních škol (Pedagogická orientace, 2018). V rámci projektu OP VVV Společně to zvládneme – efektivní podpora a spolupráce ve škole působila jako odborný garant školních poradenských pracovišť na pěti základních školách.

PhDr. Miroslav Procházka, Ph.D. (mproch@pf.jcu.cz) je vedoucí katedry pedagogiky a proděkanem pro spolupráci s praxí a akreditace na PF JU v Českých Budějovicích, původní profesí učitel s praxí výuky na gymnáziu. Zaměřuje se na školní a sociální pedagogiku, na témata z oblasti profese učitele, výchovy. Je autorem či spoluautorem odborných publikací orientovaných především na problematiku předškolního a školního vzdělávání, prevence rizikového chování, výchovné role učitele a připravenosti učitele na preventivní a výchovnou práci. Je členem řídícího výboru České pedagogické společnosti a Hnutí spolupracujících škol R, pracuje v České asociaci pedagogického výzkumu a v Asociaci institucí vzdělávání dospělých, je členem redakční rady časopisu Sociální pedagogika (ČR), Konteksty Pedagogiczne (Polsko), International Journal of Teaching & Education (ČR).